Annars då?

Efter att ha mått skitdåligt ända sen jag började jobba och sen ha cyklat hem från jobbet tårögd två dagar i rad så bestämde jag mig för att rensa luften lite och berätta för min arbetsledare hur folk beter sig.

Under de fem veckorna jag jobbade i början av sommaren så fann jag inget bra tillfälle för att "skvallra" till nån. Och dessutom så var den arbetsledaren jag hade att göra med precis lika svinig och rasistisk som dom jag jobbade med.
Under den perioden så jobbade jag den mesta tiden bredvid ett dagcenter för funktionshindrade och utvecklingsstörda. Dagarna i ända sas det kommentarer av otroligt låg nivå. I det fallet så var det inte på ett sätt så att någon hörde nåt.
I fikarummet så var det mobbingstämning, det snackades skit om de andra anställda och speciellt om dom två tjejerna som jobbar på samma företag som jag. Den ena är arbetsledare och det kändes som att hon blev lastad för otroligt mycket mer just för att hon är tjej.
Åkte man i bilen genom Umeå så kommenterades bröst, rumpor, ben och i vissa fall möjliga sexaktiviteter på tjejer som såg ut att vara i min ålder och ibland yngre än det och i den grenen var min 35-åriga arbetsledare mästaren. Invandrare, överviktiga, pensionärer, ingen slapp undan de spydiga kommentarerna, men det var ju ingen fara för det är ju ingen som hör dom.
Jag hör dom. Jag mår dåligt av att höra på det.

I onsdags gick det för långt. Vi jobbade på en plats där det cyklar förbi människor hela tiden och då las kommentarerna på ett sätt så att de passerande hörde det. Två av killarna i bilen pekade och skrattade på en svart kille med rastaflätor som såg ordentligt ledsen ut efteråt. Efter det diskturedas det hur man gör för att hamna i bråk med "svettiga turkar" på krogen.

Idag blev jag omplacerad och fick jobba ensam. Det njöt jag av hela dagen.

Veckans:
"När jag var på akutmottagningen med en polare så la jag märke till att det finns så sjukt mycket snygga brudar i väntrummet. Men man blir ju lite tveksam när man ser såna pangbrudar på ett sånt ställe. Vad har dom där att göra? Annat än att dom kanske fått hiv eller klamydia när dom knullat med en svettig turk"

Kommentarer
Postat av: partypia

ORD UPP FÖR DIG DAVE! Det var modigt och bra att du berättade för de högre hönsen om vad som pågick. Det är såna som du, som faktiskt vågar säga ifrån, som ger lite hopp i en dimmig tillvaro.

2008-09-12 @ 21:37:57
URL: http://stapla.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0